انجمن صنفی اعضا هیات علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان
انجمن صنفی اعضا هیات علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

انجمن صنفی اعضا هیات علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

تغییرات پیشنهادی شورای صنفی اعضا هیات علمی در خصوص اصلاح آئین نامه استخدامی

به نام خدا

تغییرات و اصلاحات پیشنهادی آیین نامه استخدامی- نسخه 26/7/93

  1. به منظور فراهم آوردن امکان تبدیل وضعیت سریع تر برای همکاران با وضعیت استخدامی پیمانی، در بند "ج" ماده 12، درصد امتیاز لازم از 70 به 60 کاهش یابد.

  2. ماده 21- تبصره2 ( تبصره 2 ماده 19 نسخه ویرایش شده)، با توجه به این که رکن سیاست گذار دانشگاه ها، شورای  دانشگاه است، پیشنهاد می شود در تبصره 2 ماده 21 موضوع تعیین ساعت شروع و خاتمه اعضا از «هیات رئیسه » به «شورای دانشگاه » تغییر یابد.

  3. ماده 28 – بند "د " ( بند "د" ماده 20 نسخه ویرایش شده)- از آن جا که ممکن است آقایان عضو نیز دارای همسر معلول ذهنی یا جسمی باشند که نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند و یا این که دارای همسر سالم باشند اما همسر ایشان نیز شاغل بوده و مراقبت از فرزند معلول به طور مشترک انجام شود پیشنهاد می شود شروع این بند به شکل زیر اصلاح شود : « د- آقایان و بانوان عضو که دارای .... ».

  4. ماده 53-1( ماده 45-1 نسخه ویرایش شده)- قید کمله «وتویی» در این قسمت ممکن است به تعبیر « مقاله مستقل » منجر شود که با سیاست های امروز آموزش عالی کشور مبنی بر تقویت همکاری های علمی بین افراد همخوانی ندارد و پیشنهاد می شود به جای آن به عبارت صریح « ... مجلات علمی داخلی یا خارج از کشور با نمایه معتبر...»  تغییر یابد.

  5. ماده 81( ماده 74 نسخه ویرایش شده)- علت کاهش مرخصی استحقاقی از 60 روز به 50 روز روشن نیست. پیشنهاد می شود این موضوع به همان وضعیت سابق برگردد.

  6. تبصره جدید اضافه شده به ماده 101( تبصره 2 ماده 95 نسخه ویرایش شده)- اضافه شدن این تبصره به منظور درنظر داشتن زحمات افرادی که حتی مدت ها پیش از نزدیک شدن به بازنشستگی عهده دار مسولیتی در دانشگاه بوده اند، امری مثبت است اما با توجه به دلایل زیر پیشنهاد اصلاح آن داده می شود

    آ- اول آن که برای اضافه شدن ضریب 5/2 درصد سقفی درنظر گرفته نشده، ممکن است بعضا موجب وسوسه افراد برای ماندن هر چه بیشتر در سمت های اجرایی شود و چه بسا روند ورود نیروهای جدید و پرانرژی به سمت های مدیریتی را کُند نماید،

    ب - سوم آن که ممکن شخصی تنها در همان دو سال پایانی خدمت عهده دار سمتی مدیریتی شده باشد و در این صورت مدیریت این دو سال، هم در احتساب میانگین دو سال آخر مورد محاسبه قرار می گیرد و هم مشمول آن 5/2 درصد افزایش می شود در صورتی که به نظر می رسد هدف پیشنهاد دهندگان این تبصره در نظر گرفتن زحمات مدیرانی باشد که در استانه بازنشستگی فاقد سمت مدیریتی بوده و از این لحاظ نسبت به افرادی که در سال های منتهی به پایان خدمت در سمت های مدیریتی هستند مورد اجحاف قرار می گیرند.

    تبصره 2 پیشنهادی : " به اعضایی که در طول دوران خدمت دارای سمت مدیریت بوده اند و کسورات بازنشستگی پرداخت نموده یا می نمایند، به ازای هر سال( به جز دو سال منتهی به بازنشستگی)  5/2 درصد تا سقف حداکثربیست  درصد در حقوق بازنشستگی محاسبه می شود. برای کسری از سال، همان میزان از 5/2 درصد درنظر گرفته می شود."

  7. ماده 5 پیوست 4 ( ماده 90 نسخه ویرایش شده)- پیشنهاد می گردد وجوه کسر شده بر اساس این ماده، به جای نگهداری در یک حساب پس انداز، در یک «حساب سپرده سرمایه گذاری»  یا یک «حساب بیمه عمر و سرمایه گذاری» انجام شود تا با توجه به مدت طولانی باقی ماندن این وجوه نزد بانک، از این طریق نیز سودی عاید فرد ذینفع شود.

ر