کدخبر:1616/921127

27 بهمن 1392

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان، اقدامات و برنامه های مدیریت این دانشگاه درحوزه های گوناگون را تشریح کرد + گزارش تصویری
درنشست خبری باخبرنگاران رسانه های گروهی:
سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان، اقدامات و برنامه های مدیریت این دانشگاه درحوزه های گوناگون را تشریح کرد + گزارش تصویری
سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران، به تشریح اقدامات و برنامه های آتی مجموعه مدیریت این دانشگاه در ابعاد گوناگون آموزشی، پژوهشی، فرهنگی اجتماعی، دانشجویی و اداری و مالی پرداخت.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی در ابتدای این نشست با اشاره به شرایط خاص دانشگاه صنعتی اصفهان در گذشته، سرمایه اصلی دانشگاه را نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: نادیده گرفتن این سرمایه منشأ اعتراض دانشگاهیان نسبت به حیطه های گوناگون شده بود.

وی با اشاره به سوابق درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان طی حدود 35 سال گذشته گفت: این اعتبار ملی به جهت تلاش ها و خدمات اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان ادوار مختلف این دانشگاه به دست آمده است.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان تعداد اعضای هیأت علمی فعلی این دانشگاه را قریب به 500 نفر بیان کرد و ادامه داد: این تعداد عضو هیأت علمی به همراه حدود 10 هزار دانشجو که دانشجویان تحصیلات تکمیلی با قریب به 4 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و 1200 دانشجوی دکتری حدود نیمی از آن ها را تشکیل می دهند، در 14 دانشکده این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان هم اینک دارای هشت پژوهشکده و یک پژوهشگاه است و پردیس این دانشگاه نیز از مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز نموده است.

مدرس هاشمی افزود: در حوزه پژوهشی و به واسطه پتانسیل ها و توانمندی های این دانشگاه، امروز شاهد آن هستیم که طی 5 سال گذشته بیش از 700 طرح صنعتی میان دانشگاه صنعتی اصفهان و صنایع مختلف به اجرا در آمده که مبلغ کلیه این قراردادها قریب به 100 میلیارد تومان می باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود 138 پروژه با صنایع مختلف در حال اجراء است تصریح کرد: شش طرح از مجموع این پروژه ها، از طرح های کلان ملی به شمار می رود.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان به کسب عناوین برتر متعدد دانشگاه صنعتی اصفهان درمیان دانشگاه های داخلی اشاره کرد و گفت: در سطح آسیا و برای نخستین بار، دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی تایمز در میان 100 دانشگاه برتر آسیا و جزء سه دانشگاه برتر کشور معرفی شده است.

وی با بیان این که برنامه کوتاه مدت یکساله ای در حوزه های گوناگون دانشگاه صنعتی اصفهان تدوین شده است، از تدوین برنامه بلند مدت در آینده نزدیک خبر داد.

مدرس هاشمی اضافه کرد: برنامه های بلند مدت تدوین شده در گذشته ادامه خواهند یافت و با برطرف نمودن نقایص و مبتنی بر رویکرد جدید پیگیری خواهند شد.

جلب مشارکت بیشتر دانشگاهیان، مهم ترین اقدام در دوره جدید

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل جلسات مختلف با اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان را از اولین اقدامات خود در دوره جدید بیان کرد و ادامه داد: مهم ترین فرآیندی که در دوره جدید در مقایسه با دوره قبل صورت خواهد گرفت، جلب مشارکت بیشتر دانشگاهیان در اداره دانشگاه است که در این مسیر و در ابتدای کار، رؤسای دانشکده ها بر اساس انتخابات و با حمایت اعضای هیأت علمی انتخاب شدند.

مدرس هاشمی اضافه کرد: به دلیل انتخاب رؤسای دانشکده ها از بدنه دانشگاه، عملکرد و مدیریت آنان و نیز همکاری سایر اعضای هیأت علمی با مدیریت دانشکده ها بهبود یافته است.

وی تشکیل کمیته ویژه به منظور بررسی به شکایات کارکنان و اعضای هیأت علمی، ساماندهی پروژه های عمرانی، تشکیل دو جلسه کمیسیون و یک جلسه هیأت امناء و رسیدگی به مشکلات متعدد رفاهی کارکنان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بیان کرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تدوین پیمان نامه اخلاقی به دلیل شرایط ویژه این دانشگاه و لزوم روشن نمودن دیدگاه مدیریت جدید افزود: مدیریت دانشگاه صنعتی اصفهان با مبنا قرار دادن حفظ کرامت دانشگاهیان، قانونمندی، شفافیت، پاسخگویی، انجام به موقع امور و وحدت رویه، برنامه هایی را در پنج حوزه آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و اداری مالی تدوین نموده است.

حرکت در مسیر جذب دانشجویان و اعضای هیأت علمی ممتاز

مدرس هاشمی با تأکید بر لزوم گسترش تحصیلات تکمیلی بصورت هدفمند و بر مبنای کیفیت تصریح کرد: تغییر در میزان پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بر اساس امکانات، توانمندی و کیفیت مورد نظر خواهد بود.

وی با بیان این که پردیس دانشگاه صنعتی اصفهان از مهرماه امسال در 12 رشته دانشجوی تحصیلات تکمیلی پذیرش نموده است از برنامه های مدیریت جدید این دانشگاه به منظور جذب بیش از پیش دانشجویان ممتاز به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان استمرار جذب اعضای هیأت علمی ممتاز با تکیه برتوانمندی های علمی و شایستگی های اخلاقی و رسیدگی به مشکلات بوجود آمده در ارتقای اعضای هیأت علمی را از دیگر اقدامات مورد نظر در حوزه آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد.

تشکیل کارگروه های ارتباط با صنعت/برنامه ریزی برای افزایش کمی و کیفی مقالات / دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی

مدرس هاشمی با اشاره به سیاست های کلان نظام در حوزه پژوهش و فناوری به منظور تکمیل چرخه علم، پژوهش و فناوری و تولید ثروت افزود: چهار اصل آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ثروت حلقه‌هایی از یک زنجیر است که با دستیابی به فناوری های جدیدتر، فایده های بیشتری را به جامعه خواهد رساند.

وی اضافه کرد: در این راستا دو نوع اقدام "عرضه محور" و "تقاضا محور" برای فعالیت های پژوهشی دانشگاه تعریف شده است که در بخش تقاضا محور، جامعه صنعتی بیرون از دانشگاه منتظر خروجی‌های دانشگاه به منظور حل مشکلات و معضلات است و در بخش پژوهش های عرضه محور نیز وظیفه دانشگاه تحقیق و پژوهش‌هایی است که اگر امروز مفید نباشد بتواند درآینده مشکلات کشور را مرتفع سازد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تشکیل کارگروه های مؤثر ارتباط با صنعت در حوزه تقاضا محور در دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور اعضای هیأت علمی و کارشناسان صنعت به منظور تعریف پروژه های مورد نیاز صنایع تصریح کرد: در این مقوله نقش مرکز رشد دانشگاه و ارتباط دانشگاه با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مهم است و به سمت این هدف حرکت خواهیم کرد.

وی سرمایه گذاری به منظور افزایش کمی و کیفی مقالات دانشگاه را از جمله برنامه های مدیریت جدید در حوزه پژوهش های عرضه محور بیان کرد و ادامه داد: لازم است پشتیبانی لازم وسرویس دهی به این دو عرصه به صورت جدی انجام شود.

مدرس هاشمی با ابراز تأسف از عدم دسترسی دانشگاه صنعتی اصفهان به پایگاه های اطلاعاتی در سال 2013 و به دلیل بدهی های زیاد، از دسترسی به این پایگاه ها در سال 2014 وطی روزهای آینده خبر داد.

وی حفظ رتبه 95 آسیا و ارتقاء جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی های معتبر جهانی را از دیگر برنامه های مدیریت جدید در حوزه پژوهش وفناوری عنوان کرد.

اجرای آئین نامه استخدام اعضای غیرهیأت علمی دانشگاه به منظور رفاه بیشتر کارکنان

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان تسهیل روند ها و پیگیری به منظور افزایش منابع مالی را از جمله برنامه های مورد نظر در حوزه اداری و مالی بیان کرد و گفت: پیگیری آئین نامه استخدام اعضای غیرهیأت علمی دانشگاه از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در این حوزه بوده است.

مدرس هاشمی با اشاره به مطالبه سال های اخیر کارکنان دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور تصویب این آئین نامه که منجر به رفاهیات خاصی می شود افزود: این آئین نامه توسط کمیسیون هیأت امناء تصویب شده و انشاالله با اخذ مصوبه هیأت امناء طی چند روز آینده، مراحل اجرایی آن به سرعت پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: تصویب تشکیل شورای صنفی کارکنان و مجمع صنفی اساتید به عنوان مطالبات کارکنان و اعضای هیأت علمی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اداری و مالی طی مدت اخیر است.

تشکیل شورای صنفی/ راه اندازی سلف کارکنان واساتید/ تلاش برای ارتقاء فرهنگ عمومی و حجاب و عفاف

مدرس هاشمی رسیدگی به امور رفاهی و ورزشی دانشجویان را اساس مطالبات حوزه دانشجویی بیان کرد و گفت: تشکیل شورای تخصصی دانشجویی، تصویب تشکیل شورای صنفی دانشجویان بر اساس آئین نامه که هم اینک در حال انجام مقدمات اولیه است و در اسفندماه تشکیل خواهد شد، از جمله اقدامات به منظور جلب مشارکت دانشجویان واستفاده از خود آنان در تصمیم سازی های دانشگاه می باشد.

وی با اشاره به ارتقاء کیفیت تغذیه دانشجویان وایجاد شرایط مطلوب در این بخش، از تعطیلی سلف اساتید و کارکنان در گذشته ابراز تأسف کرد و گفت: این سلف نیزطی روزهای آینده مجددا راه اندازی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که حوزه فرهنگی از مسائل جدی مدیریت جدید است اضافه کرد: نگاه ما این چنین نیست که مدیران دانشگاه متولی فعالیت‌های فرهنگی باشند بلکه باید با بسترسازی، زمینه را برای فعالیت فرهنگی دانشجویان، اساتید و کارکنان فراهم سازند.

وی هدایت و نظارت را وظیفه اصلی مدیریت دانشگاه در حوزه مسائل فرهنگی بیان کرد و ادامه داد: جذب حداکثری مخاطبان دانشگاهی بعنوان یک هدف اصلی، ایجاد فضای مناسب برای تبادل نظر وتضارب آراء دانشگاهیان وبرای کلیه سلایق و تلاش برای ایجاد فضای امید ونشاط از جمله اهدافی است که جز با مشارکت دانشگاهیان محقق نخواهد شد.

مدرس هاشمی معرفی وترویج آداب، فرهنگ، تمدن و مواریث ایرانی اسلامی، شناساندن معارف، احکام واخلاق اسلامی به دانشگاهیان وبه زبان روز، توجه به جنبش نرم افزاری تولید علم و نگاه یکسان به کلیه تشکل ها را از دیگر دیدگاه های فرهنگی دوره جدید عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه و طی مدت اخیر، مجوزهای جدیدی به منظور فعالیت تشکل های دانشجویی ارائه شده است.

وی با تأکید بر پرهیز از گرایش به تظاهر و دورویی بعنوان یکی از خطرات جامعه دانشگاهی گفت: سیاست هیأت رئیسه جدید به هیچ عنوان بی تفاوتی و سکولار بودن نسبت به مسائل فرهنگی نیست.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: در حوزه حجاب و عفاف به شدت به دنبال ارتقاء فضای دانشگاه هستیم و خود را ملزم میدانیم در حوزه فرهنگ عمومی و حجاب و عفاف بیش از گذشته فعالیت کنیم اما معتقدیم که هرگز نمی توان با زور و فشار کاری از پیش برد.

وی با اشاره به لزوم فعالیت فرهنگی در جهت متقاعد سازی دانشجویان جهت گرایش به حجاب و عفاف تصریح کرد: ایجاد فضای پرنشاط در دانشگاه از اهداف اصلی این بخش به شمار می رود.

گزارش تصویری....

گزارش ویدئویی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.