پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 آذر 1393 - 08 December 2014



  اصلاح فرآیند ارتقاء اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

نشست هم‌اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و اعضای هیئت علمی علوم پایه دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور بین اعضاء هیئت علمی دانشکده پزشکی و تسلیت فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهارداشت امیدوارم با تاسی از روح بزرگ شهدای عاشورا پیام عاشورا را که آزادگی و فدا کردن همه چیز در راه خداست را در پیش بگیریم و پیام مشهور امام حسین(ع) را که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید همواره آویزه گوشمان باشد.

وی ادامه داد: حضور در بین اعضاء هیئت علمی فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم رو در رو و از نزدیک با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و هم به انتقادات و پیشنهادات و راه حل هایی که برای بهبود وضعیت دانشگاه دارند گوش دهیم و هم تلاش کنیم نهایت استفاده را از این نظرات و هم اندیشی ها ببریم.

ایدنی با بیان این‌که موافق تمرکز زدایی قدرت و تصمیم گیری از ستاد به محیط های تابعه هستم، گفت: قدرت و مقام شیرین است ولی هر اعمال قدرتی همواره توام با پرداخت هزینه و ادای مسئولیت است و می بایست به اندازه ای تمرکززدایی در قدرت به وجود بیاوریم که همه در کنار هم بتوانیم هزینه های جانبی آن را نیز بپردازیم و من شخصا به تمرکز زدایی در حوزه مسئولیت و قدرت اعتقاد دارم چرا که وقتی قدرت در بدنه دانشگاه توزیع شود، طبیعتا همه دانشگاه و اعضای هیئت علمی هزینه های تصمیمات را تحمل می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص مسکن اعضای هیئت علمی گفت: باید با همکاری معاونت پشتیبانی و اعضای محترم هیئت علمی، شورایی در این زمینه تحت عنوان شورای مسکن تشکیل شود و این شورا شاخص هایی را برای تحویل مسکن اعضا هیئت علمی تصویب کند تا صرفا بر طبق این چهارچوب عمل شود و این شورا همه فرآیندهای توزیع مسکن و تصویب حق مسکن را عادلانه و خودکار انجام دهد. در این زمینه می‌خواهیم فرآیندی کاملا شفاف حاکم شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان در خصوص روند ارتقای اعضای هیئت علمی، گفت: فرآیند ارتقاء در حال اصلاح شدن است و اکنون هیچ اراده ای بر استقرار تفکر ضد ارتقایی نزد ما وجود ندارد و روند ارتقاء اعضای هیئت علمی در سریعترین زمان ممکن در حال انجام است زیرا یکی از شاخص های ارتقاء دانشگاه، افزایش تعداد اعضای هیئت علمی دانشیار و استاد است.

وی ادامه داد: یکی از اولین منتقدین بی‌توجهی به آموزش در کنار طرح تحول نظام سلامت دانشگاه ما بود و معاون توسعه آموزش دانشگاه در جلسات مختلف اجلاس معاونین وزارت همواره بر این مهم که آموزش نباید با اجرای این طرح مورد غفلت واقع شود تاکید می نمود، ولی طرح تحول نظام سلامت طبق قانون اساسی جزء وظایف ذاتی دولت بوده است و قانون این را می گوید که بیمه ها باید 90 درصد هزینه درمان را پرداخت کنند و مردم 10 درصد، در طرح تحول نظام سلامت هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده و اجرای این طرح برگشت به وظایف اصلی دولت بود، یعنی بیماری که مراجعه می کند باید 10 درصد هزینه ها را بدهد و 90 درصد را بیمه ها و دولت متقبل شوند. حتی در این طرح 300 خدمت جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و بودجه طرح تحول نظام سلامت در سال‌های آتی به منابع بیمه‌ها اختصاص داده خواهد شد.

ایدنی گفت: در زمینه پژوهش کارهای پایه و زیربنایی در کشور در حال انجام است از جمله طرح ملی کوهورت که خوشبختانه یکی از شهرهای خوزستان نیز از جمله شهرهای منتخب کشور برای پایش ریسک فاکتورهای بیماری‌های مختلف در طی اجرای این طرح پژوهشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهارداشت: همچنین بودجه پژوهشی دانشگاه ها که قبلا یک درصد بودجه دانشگاه بوده است الان این میزان به سه درصد بودجه کل دانشگاه رسیده است که این اعتبار به کارهای پژوهشی اختصاص داده شده است که خود مبلغ قابل توجهی است و با اصلاح فرآیندها می توان کارهای پژوهشی بنیادی و کاربردی زیادی انجام داد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور ادامه داد: در حوزه آموزش و پژوهش هم طرح تحول در حال برنامه ریزی است و اگر بتوانیم ایده های متناسب با این مقوله ها برای اصلاح وضعیت موجود در راستای چشم انداز 1404داشته باشیم، در این زمینه میتوانیم تاثیرگذار و تصمیم ساز باشیم.

ایدنی گفت: همیشه سعی کرده ام در خارج از دانشگاه فروتنانه برخورد نمایم ولی در عین حال هرجا که هویت دانشگاه بخواهد زیر سوال برده شود، مطمئن باشید محکم می ایستم و از منافع دانشگاه دفاع می کنم.

وی با اشاره به مشکل کمبود فضای فیزیکی در این دانشگاه، گفت: متاسفانه ساختمان‌هایی که ساخته شده بر اساس آینده‌پژوهی نبوده‌است، به‌خاطر همین در حال حاضر تمام دانشکده های دانشگاه دچار کمبود فضا هستند که منجر به عدم تناسب با دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان شده است و این مربوط به ضعف در نگاه آینده پژوهی است که متاسفانه در تصمیم‌گیری‌ها این نگاه وجود نداشته است.

ایدنی درخصوص تشکیل اتاق فکر دانشگاه گفت: تشکیل اتاق فکر در دانشگاه برای این است که بتوانیم از نظرات همه اعضای هیئت علمی دانشگاه استفاده کنیم، هیچ گزینشی در آن انجام نمی شود و همه اعضا می توانند در این اتاق فکر حضور پیدا کنند و ایده های نو و دارای مستندات علمی خود را ارائه دهند و مطمئن باشند حتما مورد حمایت ما قرار می گیرند. اعضای هیئت علمی در حوزه های کلان هم می توانند برنامه بدهند زیرا نیاز داریم که از خرد جمعی همه اعضا برای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان گفت تنها دغدغه من و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه این است که بین بدنه مدیریتی و بدنه دانشگاه شکاف ایجاد نشود و اگر شکافی بوده با مشارکت همه اعضا پر شود تا از فکر و ایده های همه اعضا به نحو شایسته حداکثر استفاده بعمل آید.

دکتر علی خدادادی، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی حندی شاپور، هم در این نشست گفت: سیاست هیئت رئیسه دانشگاه این است که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حوزه های مختلف بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش کاملا فعال باشد و ریاست دانشگاه به جد پیگیر این موضوع هستند که فضا به گونه ای نشود که اهداف گروه خاصی شکل بگیرد که خوشبختانه ایشان با فراگیر عمل کردن در انتصابات این مسئله را نشان دادند و زمینه های لازم برای تحقق نقش تعیین کننده برای اعضای هیئت علمی فراهم شده است.

خدادادی ادامه‌داد یکی از اقدامات در زمینه ایفاء نقش پررنگ اعضای هیئت علمی در تصمیم گیری و سیاست گذاری در دانشگاه، تشکیل اتاق فکر بود که می‌تواند زمینه ایفاء نقش بارزتر را برای اعضای هیئت علمی فراهم کند تا آن‌ها بتوانند ارتباط لازم را با مجموعه مدیریتی دانشگاه فراهم کنند.

عضو هیئت علمی گروه ایمونولوژی گفت: ایرادی که از سال های دور در دانشگاه وجود داشته، عدم وجود انجمن صنفی اعضای هیئت علمی است، در صورتی که در بیشتر دانشگاها این موضوع به صورت فعال وجود دارد، هرچند در سال‌های گذشته تلاش هایی جهت تشکیل این انجمن در دانشگاه ما صورت گرفت ولی این مهم به دلایل مختلف میسر نشد، چرا که انجمن صنفی می‌تواند زبان گویای اعضای هیئت علمی باشد و حتما نیاز است گام جدی در این راستا برداشته شود تا دغدغه‌های اعضا از یک تریبون رسمی مطرح و پیگیری شود.

خدادادی گفت: نقیصه اصلی که دغدغه همیشگی ما هم بوده است، حضور کم رنگ دانشگاه در عرصه بین المللی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد که با توجه به زیرساخت هایی که در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وجود دارد باید در عرصه بین الملل هم حضوی فعال داشته باشیم.

در ابتدای این نشست دکتر هاشمی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، گزارشی در خصوص سابقه تاسیس دانشکده و تعداد دانشجویان و متخصصان حاضر در آن ارائه کرد و در ادامه اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی به بیان نظرات، دیدگاه ها، انتقادات و مشکلات مدنظر خود پرداختند که از جمله موارد مطروحه در این نشست می توان به تلاش برای ارتقاء حرمت و احترام اعضای هیئت علمی، توجه بیشتر به مقوله های آموزش و پژوهش در کنار اجرای طرح تحول نظام سلامت، کمبود اعضای هیئت علمی گروه هایی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خور توجهی دارند، اختصاص حق التدریس واحدهای پایان نامه‌ای همانند دانشکده داروسازی، تجهیز آزمایشگاه ها و خرید دوره‌ای وسایل و تجهیزات مورد نیاز، کمبود نیروی کارشناس در گروه‌های آموزشی، اختصاص سختی کار به اعضای هیئت علمی و پرسنل گروه‌ها، تاسیس موسسه قرض الحسنه اعضای هیئت علمی، حمایت از پروژه‌های محصول محور، تامین جسد برای گروه علوم تشریحی، اعطاء فرصت‌های مطالعاتی به اعضای هیئت علمی، تسهیل فرآیندهای پیچیده ارتقاء عمودی، ایجاد عدالت در تامین مسکن و منازل کوی اساتید، کمک هزینه مسکن و ارتباط بین بیمارستان های آموزشی و مراکز تحقیقاتی اشاره کرد.


تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی فرهادی اصلاح فرآیند ارتقاء اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی