۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۴
کد خبر: 81227649
T T
۰ نفر
كانون صنفی اساتید علم و صنعت مجوز  فعالیت دارد

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علم و صنعت ایران با ارائه توضیحاتی درباره فعالیت كانون صنفی اساتید این دانشگاه گفت: این كانون دارای 217 عضو است و از هیات سه نفره نظارت بر دانشگاه برای فعالیت در درون دانشگاه مجوز دارد.

محمدعلی برخورداری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا و در پاسخ به سوالی درباره فعالیت كانون صنفی اساتید دانشگاه علم و صنعت این مطلب را عنوان كرد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا فعالیت این كانون قانونی است یا نه؟ توضیح داد: در سال 1384 و 1385، بحثی در دانشگاه ها برای تشكیل شورای صنفی اساتید شكل گرفت و استادان برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران، علامه طباطبایی، امیركبیر، پیام نور و علم و صنعت فعالیت هایی را در این زمینه آغاز كردند و هریك كار خود را تا مرحله ای پیش بردند.

احمد چلداری یكی از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با یكی از رسانه ها عنوان كرده بود كه «در دانشگاه علم و صنعت تشكل غیر قانونی «كانون صنفی اساتید» كه در فتنه 78 و 88 فعال بودند، از طریق روابط عمومی اطلاعیه‌های خود را پخش می‌كند.»

رییس دانشگاه علم و صنعت افزود: در دانشگاه ما نیز طی سال های 84 و 85 این تشكل شكل گرفت و عضو گیری كرد؛ در حال حاضر 217 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت نیز در آن عضو هستند.

برخورداری با بیان اینكه اعضای تشكل صنفی اساتید با همفكری هم اساسنامه را تنظیم و تصویب كردند، افزود: از آنجایی كه فعالیت این تشكل صنفی-رفاهی است لذا دانشگاه نمی تواند به آنها مجوز فعالیت دهد و آنها باید مجوز فعالیت خود را از وزارت كشور بگیرند.

به گفته وی، اعضای این تشكل صنفی پرونده خود را در سال 1385 به وزارت كشور تحویل می دهند اما خیلی پیگیر اخذ مجوز نمی شوند. اعضای این تشكل بار دیگر در سال 1388 برای اخذ مجوز اقدام می كنند كه به آنها گفته می شود پرونده شما گم شده است.

تشكل صنفی اساتید دانشگاه علم و صنعت بار دیگر در سال 1388 پرونده خود را برای فعالیت به وزارت كشور تحویل داده و رسید می گیرد.

برخورداری ادامه داد: در سال 1392، اعضای كانون از وزارت كشور پیگیر اخذ مجوز خود شدند و به آنها گفته شد مراحل صدور مجوز در حال انجام است و به زودی این مجوز صادر خواهد شد.

رییس دانشگاه علم و صنعت تصریح كرد: در طول سال های گذشته اعضای این تشكل هفته ای یك جلسه با هم برگزار می كردند و از آنجایی كه برای برگزاری چنین جلسه ای نیاز به مجوز داشتند، هیات سه نفره نظارت بر دانشگاه به عنوان مرجع مربوطه به آنها اجازه داد در داخل دانشگاه فعالیت كنند ولی خارج از آن فعالیتی نداشته باشند.

وی با بیان اینكه این تشكل از آنجایی كه مجوز وزارت كشور را ندارد، فعالیت چندانی نمی كند، افزود: در سال 85 رییس وقت دانشگاه، اتاق، دفتر و امكانات در اختیار این تشكل قرار می دهد و آنها نیز جلسه های خود را با استفاده از همین امكانات تشكیل می دادند ولی فعالیت دیگری نداشته و ندارند.

برخورداری در پاسخ به این سوال كه چرا چلداوی یكی از اعضای هیات علمی این دانشگاه مدعی شده است كه كانون صنفی اساتید از طریق روابط عمومی اطلاعیه های خود را توزیع می كند، گفت: امسال نیز اعضای تشكل كانون اساتید به دنبال آن بودند تا بار دیگر فعالیت داشته باشند؛ از آنجایی كه برخی اساتید تازه وارد عضو این تشكل نبودند، درخواست ارسال اساسنامه كردند تا درصورت تمایل به این تشكل بپیوندند.

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: چون اعضای كانون آدرس پست الكترونیك اساتید جدید را نداشتند، لذا از روابط عمومی می خواهند تا اساسنامه خود را برای آنها بفرستد؛ روابط عمومی هم بدون هماهنگی با ریاست دانشگاه این اقدام را انجام می دهد.

برخورداری با بیان اینكه اگر از درخواست ارسال پست الكترونیك اساسنامه با خبر بود، مانع از این كار می شد، اظهار داشت: چون تشكل صنفی اساتید نهادی غیردولتی است، اصرار داریم كه در هیچ یك از كارهای آنها دخالت نكنیم ولی با این حال كار روابط عمومی دانشگاه نیز خلاف نبوده است.

رییس دانشگاه علم و صنعت درباره سخنان چلداوی عضو هیات علمی این دانشگاه كه اعضای كانون صنفی اساتید را «فتنه گر» خوانده بود نیز گفت: ایشان صاحب اختیار هستند كه هرچه می خواهند بگویند؛ فتنه گرانی را كه ایشان فرمودند، كانون صنفی اساتیدی است كه 217 عضو دارد و چهار رییس دانشگاه قبل از بنده امكانات در اختیار این تشكل قرار داده اند ولی نمی دانم كه حالا ایراد اصلی كجاست كه انتقاد می كنند؟



** امتیاز خوب دیدار دانشگاهیان با رهبر معظم انقلاب

برخورداری همچنین درباره دیدار اخیر دانشگاهیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی كه روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، اظهار داشت: هرساله این جلسه كمابیش برگزار می شود و یك امتیاز خوب دارد.

وی تصریح كرد: امتیاز خوب این دیدار آن است كه استادان نظرات خود را می گویند و مقام معظم رهبری نیز متناسب با شان آن جلسه اشارات لازم را می كنند.

رییس دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان كرد: طبیعتا اشارات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاثیر خوبی در روند كار اساتید و دانشگاه ها دارد.

فراهنگ(4)**9129**1601**
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ